קרינה ברכב היברידי


קרינה ברכב היברדי

מדידת קרינה ברכב היברידי

רכבים היברידיים צוברים פופולריות רבה בשנים האחרונות , בשנת 2018 מכירות רכב היברידי נמצאות בראש טבלת מסירה של רכבים חדשים .מכונית היברידית משלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין או דיזל ונהנות מצריכת דלק נמוכה , פולטות פחות חומרים מזהמים ותורמות לאיכות הסביבה .
אך המכוניות ההיברידיות פולטות קרינה אלקטרומגנטית בתא הנוסעים ובמיוחד במושב האחורי . במושב האחורי במקום בו יושבים בדרך כלל הילדים , הקרינה ברכב היברידי היא הגבוה ביותר . הקרינה ברכב היברידי היא קרינה העלולה לסכן את בריאותם של הנוסעים ברכב ובמיוחד הילדים החשופים יותר לסכנות הקרינה .
בשנים האחרונות החל להתעורר בעולם חשש שהחשיפה  הגוברת לשדות מגנטיים טומנת בחובה נזקים בריאותיים . הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן (IARC) קבע ב-2001 כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן לשדה מגנטי העולה על 2 מיליגאוס הם "גורם אפשרי לסרטן" .
במדידת קרינה ברכב היברידי שבוצעה במספר דגמים נמדדו רמות קרינה של למעלה מ-100 מיליגאוס.
נוכח העומס הרב בכבישי הארץ , אדם הנוסע ברכב היברידי מדי יום נחשף לקרינה המסוכנת למשך פרקי זמן ארוכים . יש לציין כי החשיפה הממוצעת בבתי מגורים בארץ ובעולם עומדת על כ- 0.4 מיליגאוס .

קרינה אלקטרומגנטית בלתי מייננת נפלטת גם מכלי רכב , אך כלי רכב אינם חייבים בהיתר בהתאם לחוק הקרינה הבלתי מייננת התשס"ו 2006 והמשרד להגנת הסביבה אינו מפקח על יבוא ומכירה של כלי רכב , מההיבט של קרינה .
שלו כמו ברשת החשמל המתאפיינת בשדות מגנטיים הנכפים על הציבור למשך זמן ממושך באופן יומיומי  ושלא בהכרח מרצונו החופשי – שימוש ברכב זה או אחר נתון לשיקול דעתו המלא של הצרכן , בדומה לטלפון סלולרי ו/או מכשירי חשמל ביתיים ולכן המשרד להגנת הסביבה אינו ממליץ להתייחס לחשיפה שדה מגנטי בתוך רכב בדומה לחשיפה לשדה מגנטי סביב מתקני חשמל .

חברת ראדיטק מדידה ייעוץ ומיגון קרינה מומחית בתחום מדידות הקרינה . שרות מקצועי אמין ואיכותי למגזר הפרטי העסקי והציבורי. המדידה מבוצעת על ידי מהנדס חשמל ואלקטרוניקה , בודק קרינה מוסמך מהמשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים .

חייגו עכשיו 050-6776638 שמוליק