קרינת רדיו


קרינת רדיו

קרינת רדיו היא קרינה אלקטרומגנטית של גלים בתדרים של 10KHZ ועד 300GHZ. גלי הרדיו משמשים בין השאר לתקשורת אלחוטית. לשם ביצוע תקשורת אלחוטית יש להקצות למשדר תדר שבו ישדר, לכל משדר יוקצב תדר משלו , שבו ניתן להאזין לו ובקשר דו כיווני- גם לשוחח אתו. מכשיר הטלפונים הסלולריים ורשתות האינטרנט האלחוטי פועלים בגלי רדיו .מומלץ לבצע מדידת קרינת רדיו לפחות פעם בשנה ולוודא שאין אנטנה סלולרית או מקור אחר המסכן אתכם.

על פי הידוע כיום, ההשפעה המוכחת שיש לגלי הרדיו על גוף האדם היא תופעה של התחממות מקומית או כללית (אפקטים תרמיים). התחממות זו עלולה לגרום נזק לרקמות או למכת חום. הועלו בעולם סברות לגבי השפעות אחרות על גוף האדם. בחיי היומיום אנו נתקלים בשימושים רבים של גלי רדיו. בשנים האחרונות יש פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך בתחום. מדידת קרינה מבוצעת על ידי מודד מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים מהנדס חשמל ואלקטרוניקה . מדידת קרינה מקצועית תאתר את האנטנות הגלויות והמוסתרות סביב מקום מגוריך או מקום עבודתך .

מדידת קרינת רדיו

חשיפה בלתי מבוקרת לקרינה מהווה סיכון בריאותי. מחקרים מוכחים כי קרינת רדיו גורמת לעליה בתחלולאה בסרטן. בדיקת קרינת נדרשת לפני הקמת מבנה חדש וכמובן גם לאחר הקמתו. נוכח ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בתחום, הקרינה עורבת לנו בכל פינה . אנטנות סלולריות ומקורות שידור אלחוטיים צצים כפטריות אחר הגשם.
הקפדה על מדידת קרינה בבית , בעבודה ובמוסדות החינוך של ילדיך תמנע חרדה לביטחונך וביטחון יקירך.

תקן קרינת רדיו

ארגון הבריאות העולמי (WHO) קבע כי רמת החשיפה המרבית המותרת של בני אדם לקרינה בתחום תדרי הרדיו, בתדרים 800-2000 מגה הרץ היא 400-1000 מיקרו וואט לסמ"ר לפי הנוסחה f/2 . סף זה אומץ על ידי המשרד להגנת הסביבה כסף בריאותי. בהתבסס על המלצות הוועדה הבינ"ל להגנה מפני קרינה בלתי מייננת, שאומצו על-ידי ארגון הבריאות העולמי קבע המשרד לאיכות הסביבה בישראל סף חשיפה בריאותי לקרינה זו (עוצמת הקרינה המקסימלית המותרת משתנה בהתאם לתדר אליו מתייחסים). כמו כן, לגבי מקומות בהם שוהים דרך קבע (משרדים, דירות, מוסדות חינוך וכדומה) החמיר המשרד לאיכות הסביבה והגדיר סף חשיפה סביבתי שערכו 10% (עשירית) מהסף הבריאותי.
סף חשיפה לקרינה בתחום שידורי הסלולר בארץ הוא בין 40 מיקרו וואט לסנטימטר מרובע ( בתדר 800 מגה הרץ) ל- 100 מיקר וואט לסנטימטר מרובע ( בתדר 2 גיגה הרץ) . סף זה מהווה עשירית ממה שניקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי מזיק . מספר מדינות החמירו סף זה,  לדוגמה שווייץ , שם הסף עומד על 4-10 מיקרו וואט לסנטימטר מרובע. ברמת העיר , העיר זלצבורג באוסטריה קבעה לעצמה סף מחמיר של 0.1 מיקרו וואט לסנטימטר מרובע. בעת מדידת קרינת רדיו יאותרו אנטנות גלויות ומוסתרות סביבך , יוסברו לך רמות הקרינה שנמדדו השוואה לתקנים והמלצות בארץ ובעולם .

שימושים נפוצים בקרינת רדיו

גלי הרדיו להם מיוחסת קרינת RF ( פירושה Radio Frequency ) שימושים רבים בחיי היום יום במגוון שירותים ופיתוחים טכנולגיים . כאשר גלי רדיו משודרים לאויר הם מתפשטים במרחב מהמשדר כמו שגלים מתפשטים על פני המים. גלי הרדיו מכילים את אותו המידע שמכילים גלי הקול המגיעים אל המיקרופון.
קיים הבדל מהותי בין גלי הרדיו היוצאים מהמשדר לעומת גלי הקול המגיעם למיקרופון בעומתה ובסוג האנרגיה שלהם. גלי רדיו מורכבים משדות חשמליים ומגנטיים ולכן חשוב לבצע בדיקת קרינת רדיו לפחות פעם בשנה .

להלן דוגמאות לשימושים נפוצים בגלי רדיו:

  • שידורי רדיו וטלוויזיה
  • תקשורת סלולרית
  • אינטרנט מהיר – WIFI
  • מכשירי בלוטוס- BLUETOOTH
  • ניווט באמצעות מערכת לוויינים -GPS
  • מערכות מכ"מ ורדאר
  • טלפונים אלחוטיים ביתיים
  • מכשירי מיקרוגל
  • מכשירי קשר

נזקי קרינת רדיו-ד"ר זמיר שליטא

האם קרינת רדיו מסרטנת?

בודק קרינה מוסמך

מדידת קרינת רדיו תאתר את מקורות קרינת רדיו , החל באנטנות סלולריות , אנטנות מכ"מ ומיקרוגל , רשתות אינטרנט אלחוטי-WIFI ועוד.

מדידת קרינת רדיו תאתר את האנטנות הגלויות והמוסתרות .

חברת ראדיטק מומחית בתחום מדידות הקרינה. מדידת קרינה מאנטנות סלולריות ועוד. שרות מקצועי , אמין ואיכותי למגזר הפרטי , העסקי והציבורי.
המדידות מבוצעות על ידי מהנדס חשמל ואלקטרוניקה רשום בפנקס המהנדסים , ברישיון והסמכה מהמשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים .

התקשרו עכשיו – 050-6776638 שמוליק