תקשורת סלולרית


תקשורת סלולרית

תקשורת סלולרית או תקשורת רדיו סלולר מבוססת על עיקרון של חלוקת שטח גאוגרפי לתאים ולכן נקראת גם תקשורת תאית. במרכז כל תא נמצא מוקד שידור המשדר וקולט גלי רדיו ובמרכזו אנטנות סלולריות. התא משרת את כל המכשירים הניידים שבתוכו . בין מוקדי השידור מתבצעת תקשורת חוטית רגילה או תקשורת אל חוטית- תקשורת רדיו באמצעות אלומת מיקרוגל צרה. למכשיר הסלולרי ולמוקד השידור קרינת רדיו, ושניהם משדרים בעצמה המזערית המאפשרת תקשורת בניהם.

המכשיר הסלולרי מוצמד בדרך כלל לגוף או לראש במרחק 1-2 סנטימטר. המכשיר משדר וקולט קרינת רדיו כל עוד הוא במצב פעולה (מכשיר דולק- בהמתנה לשיחה) ולא רק בזמן קיום השיחה . מוקד שידור סלולרי נמצא מטרים רבים מן הגוף. המכשיר הסלולרי משדר שיא של עד 2 וואט והקרינה מתפזרת לכל הכיוונים (כמו פיזור האור בנורת חשמל). במכשיר הסלולרי רואים את עוצמת השידור: 1-2 קווים – המכשיר משדר בהספק מלא, 3 קווים – 10% מהספק מלא, 4 קווים – 1% מהספק מלא ו- 5 קווים – 0.1% מהספק מלא. מוקד השידור הסלולרי יכול לשנות את הספק השידור שלו בין הספק מלא ועד להספק הנמוך ממנו פי 2000 , אך אנחנו לא רואים את עוצמת השידור בכל רגע.

מכשולים בתקשורת רדיו

תקשורת רדיו , תקשורת סלולרית מושפעת מכמה וכמה פרמטרים. קליטה סלולרית משמעותה שגלי הרדיו העוברים ממכשיר הסלולרי שלנו לאנטנה הסלולרית הקרובה אלינו. גלי הרדיו מסוגלים לעבור מקצה לקצה עם קליטה טוב כאשר קיים קשר ישר בין המשדר לקולט. אם אתם מתגוררים בשטח הררי מוקף גבעות סביר להניח שלא תהייה לכם קליטה טובה. מבנים סגורים משפעים על רמת הקליטה. אם אתם בסביבה של מתכות או קירות עבים , התקשורת תיפגע משמעותית. המכשולים העירוניים חוסמים את גלי הרדיו. בחללים סגורים ללא חלונות כגון מרתפים הבעיה גדולה יותר. מזג אויר במקרים של מזג אויר קיצוני יתכנו שיבושים בקליטה. עומס על האנטנה – רוב האנטנות הסלולריות מחוברות לסיב אופטי שמוגבל במהירות האינטרנט והחיבור לרשת הסלולרית. במקרים בהם נוצר עומס חריג על האנטנה , האנטנה לא תוכל לספק תקשורת סלולרית תקינה .

בודק קרינה מוסמך
כיצד פועל טלפון סלולרי ?- מכון דוידסון
תקשורת רדיו
תקשורת רדיו

אנו מומחים במדידות קרינה ממגוון מערכות תקשורת סלולרית. שרות מקצועי אמין ואיכותי למגזר הפרטי , העסקי והציבורי .
המדידות מבוצעות על ידי מהנדס חשמל ואלקטרוניקה רשום בפנקס המהנדסים , ברישיון והסמכה מהמשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים .
התקשרו עכשיו – 050-6776638 שמוליק.