עמוד חשמל עם שנאי


עמוד חשמל עם שנאי

האדם נחשף בחיי היומיום, במידה זו אחרת, לשדות אלקטרומגנטיים הנובעים ממקורות טבעיים או מלאכותיים בתדרים שונים.
בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והכנסת מכשירים חדשים לשימוש, החשיפה לשדות אלקטרומגנטיים הולכת וגדלה.
אין ספק כי לשימוש במכשירי חשמל ואלקטרוניקה יש תועלת לרווחת האדם. אך מנגד בשנים האחרונות מתעוררת דאגה לגבי אפשרות של פגיעה בבריאות הציבור.
כתוצאה מחשיפה לשדות חשמליים ומגנטיים, במיוחד בתחום רשת החשמל- תדר 50 הרץ הציבור נחשף לקרינה המסוכנת.
כיצד מגיע החשמל לביתך ? תחנות הכוח מייצרות את החשמל מדלקים או מקורות אנרגיה מתחדשים. רשת ההולכה מעבירה את החשמל למרחקים ארוכים ברחבי הארץ תוך איבודים מזעריים באמצעות קווי מת עליון (161,000וולט) ומתח על עליון (400,000 וולט) . תחנות מיתוג ותחנות משנה מורידות את המתח החשמלי ממתח על עליון (400,000 וולט) למתח עליון (161,000 וולט) והלאה למתח גבוה (13/22/33 אלף וולט) ומחלקות את החשמל לאזורי צריכה. רשתות חלוקה מעבירות את החשמל מתחנת המשנה לאזורי הצריכה עד לצרכן הביתי. רשת החלוקה כוללת קווי חלוקת מתח גבוה (13/22/33 אלף וולט) ומתח נמוך (400 וולט). בנוסף תחנות השנאה חיצוניות,  תחנות השנאה פנימיות בתוך : חדרים , ארונות חלוקה מקומיים (פילרים) ומתקני חיבור לבתים ועוד.
עמוד חשמל עם שנאי יש קרינה אלקטרומגנטית גבוהה מאוד.
בשל שינוי המתח מגבוה לנמוך נעשה שימוש בשנאים. אמצעי הבטיחות של השנאים מחייבים את הפרדת קווי החשמל זה מזה.
הפרדת קווי החשמל מגדילה משמעותית את עוצמת השדה המגנטי בנקודות ההפרדה.
ולכן סביב שנאים נמדדת עצמה גבוהה יחסית של השדות המגנטיים.

שנאי על עמוד חשמל

שנאי הוא רכיב במעגל חשמלי שמעביר אנרגיה חשמלית ממעגל אחד לשני באמצעות שדה מגנטי משותף. זרם משתנה במעגל הראשון – ראשוני יוצר שדה מגנטי משתנה. השדה המגנטי משרה מתח במעגל השני – המשני. שנאים משמשים להגדיל או להקטין את המתחים במעגלי כוח. עמוד חשמל עם שנאי נפוצים מאוד במדינת ישראל בעיקר בתוך הערים ובשכונות הוותיקות.  לעתים נבנו או הורחבו הבתים עד לעמוד חשמל, שנאי על עמוד חשמל ולכבלי החשמל המתוחים בין העמודים . הקרבה לעמודי וכבלי חשמל ובמיוחד ל שנאי על עמוד חשמל מגדילים משמעותית את קרינת החשמל בבתים. מומלץ לבצע אחת לשנה מדידת קרינה מרשת החשמל וממכשירי חשמל על ידי מודד קרינה מוסמך .

לכבלי חשמל יש קרינה אלקטרומגנטית גבוהה. ככל שעמודי החשמל וכבלי החשמל המתוחים בין העמודים קרובים יותר הקרינה בבית תהייה גבוה יותר. המרחק המינימלי בן קו בניין ל- שנאי על עמוד חשמל הוא 3 מטר מכל חלק של השנאי ושל החוטים היוצאים ממנו. באזורים בו שוהים אנשים באופן רציף כלומר שהייה של 4 שעות ביום 5 ימים בשבוע נידרש מרחק מ- עמוד חשמל עם שנאי של 5 מטר מכל חלק של השנאי ושל החוטים היוצאים ממנו.

אנו מתמחים במדידות קרינה מרשת החשמל, עמוד חשמל עם שנאי , חדרי שנאים , חדרי חשמל ועוד.
שרות מקצועי, אמין ואיכותי למגזר הפרטי, העסקי והציבורי.
המדידות מבוצעות על ידי מהנדס חשמל ואלקטרוניקה רשום בפנקס המהנדסים, ברישיון והסמכה מהמשרד להגנת הסביבה ומכון התקנים .
התקשרו עכשיו – 050-6776638 שמוליק

כתבות מרחבי הרשת

מחקר בריטי שהוסתר מהציבור: קווי חשמל גורמים סרטן

ילדים: מגורים ליד קווי מתח מגדילים סיכון ללוקמיה

תחקיר: קו מתח עובר מעל בתים בחוף הכרמל – עשרות חלו בסרטן

שנאי על עמוד חשמל

עמוד חשמל עם שנאי , ככל שהמרחק בין הבית לעמוד קטן יותר הקרינה גדולה יותר.

עמוד חשמל עם שנאי ליד הבית -במדינת ישראל במרבית השכונות הוותיקות מותקנת רשת חשמל עילית על עמודי חשמל וכבלי חשמל הנמתחים בין העמודים . לרשת זו קרינה מחשמל לעתים גבוה מאוד.

עמוד חשמל עם שנאי -במדינת ישראל במרבית השכונות הוותיקות מותקנת רשת חשמל עילית על עמודי חשמל וכבלי חשמל הנמתחים בין העמודים . לרשת זו קרינת חשמל גבוה מאוד.